Moja, dorosła już córka Maria, oświadczyła mi, że jedzie z koleżankami do Japoni. Stwierdziłem – Super! Zapytałem – Gdzie będziecie chciały pojechać? Ona na to do Nara do Hiroshimy, może do Kioto i Osaki.
A jak będziecie podróżować po Japoni? Zadowolona z siebie odpowiedziała pociągiem. Drążąc dalej kupiłyście już JR Pass, który pozwala, obcokrajowcowi, dużo taniej przemieszczać się Państwową koleją – Japan Railway – niż każdorazowo i na bieżąco kupować bilety na miejscu, bo to się kompletnie nie opłaca. Wszak bilet na Shinkansena w jedną stronę, na trasie Tokio – Osaka to 384 pln. Przy aktywnym podróżowania Shinkansenami z miasta do miasta robi się z tego bardzo solidna kwota.
… a gdyby tak pojechać właśnie z Tokio do Hiroshimy, a potem “skoczyć” na wyspę Miyajima, co jest naturalnym turystycznym kierunkiem, można skorzystać z promu, honorującego JR Pass. Aby tak się stało, należy ze Stacji kolejowej Hiroshima pojechać linią JR Sanyio Line do stacji Miyamaguchi Station i tam przesiąść się na prom.
Jakiś czas temu, opisywałem linię kolejową Yamanote Line, która działa w Tokio i wydaje się być główną ofertą transportową również dla turystów, ponieważ jej trasa prowadzi wokół stolicy Japonii. Tak się składa, że JR Pass również tu działa.
Dzieje się tak, ponieważ jesteś turystą zagranicznym, który odwiedza Japonię w celach turystycznych i masz status “gościa tymczasowego” na podstawie wizy ważnej do 90 dni.
Karnet kupuje się przez internet na ofucualnej stronie JR PASS
Ta przyjemność w wersji podstawowej kosztuje:
7 dni – 315 eu
14 dni – 503 eu
21 dni – 629 eu
W wersji wypasionej, gdzie przysługuje możliwość podróżowania w I klasie Shinkansena płacimy:
7 dni – 440 eu
14 dni – 692 eu
21 dni – 881 eu
Wysyłka pocztą kurierską odbywa się w przeciągu jednego dnia. Moja córka po dokonaniu podstawowych kalkulacji i przemyśleniu tematu stwierdziła, że w takim razie kupują bilet w tej wersji.
Ważną sprawą dla każdego jest konieczność pilnowania tego biletu. W przypadku jego zgubienia …